home | nieuws

Movida’s Mission: Follow the Client

Een van de relaties van het eerste uur opereert vanuit Taiwan en omschrijft Movida als ‘smart solution provider’. En die omschrijving past ons als een oude jas, want goede dienstverlening begint bij het luisteren naar je klanten. Het vermogen om te luisteren en problemen van onze klanten op te lossen is ook de reden dat we blijven groeien en op steeds meer gebieden onze vleugels uitslaan. Ed Moné, de founding father van Movida neemt u mee in het spoor van zijn bedrijfsavonturen, van IT naar Telecom en verder.

 

De klant bepaalt
Weet je nog van vroeger? In de gezamenlijke bedrijfsauto lag een lijst om de kilometerstanden te noteren van de verschillende berijders. Slechts enkele uitverkorenen hadden een eigen ‘auto van de zaak’, een leaseauto. Voor hen diende de lijst om – handmatig – zakelijke en privékilometers te registreren, voor de belastingaangifte. Om fouten te voorkomen werd dat proces geautomatiseerd en dát groeide uit tot een specialiteit van Movida: de fiscaal goedgekeurde ritregistratie. En de klanten vroegen meer: De lijst werd een Excel-sheet op de computer, de telefoon werd smartphone en ontwikkelde zich verder tot de belangrijkste gegevensdrager. Vervolgens kwam de automatische doorschakeling om op één en hetzelfde nummer bereikbaar te zijn, met een tracking systeem om de auto of vrachtwagen te volgen. Inmiddels hebben buitendienstmedewerkers geen aparte computer meer (of zelfs een stoel op een kantoor), maar communiceren alleen nog via ‘handheld devices’, met handsfree-en dicteermogelijkheid. En al die systemen moeten netjes worden ingebouwd, uiteraard op locatie van de klant.

Zonder communicatie staat alles stil.
Movida groeit steeds mee met de nieuwste ontwikkelingen en klantwensen. Ook andersom. Ons eerste contact bij de opdrachtgever is in de regel een door de wol geverfde ondernemer, die van de hoed en de rand weet over het eigen vakgebied. Vaak is dat in de bouw of constructie. Zonder (tele)communicatie staat daar alles stil. Je moet er niet aan denken dat een kraanmachinist het contact met de bouwplaats verliest. En de chauffeur van de asfalteermachine moet precies weten of er regen is voorspeld of dat het nog even droog blijft. Want vocht en bitumen verdragen elkaar niet, dus zonder de juiste weersinformatie kan de klus flink uit de hand lopen. Bij een storing, van welke aard ook, moet er alert gereageerd worden en moeten achter de schermen de echte kenners aan het werk. Deze technische medewerkers beschikken niet altijd over de sociale vaardigheden om een interne klant geduldig te helpen. En dus staat een vast serviceteam van Movida 24/7 klaar. Zij beoordelen het probleem en zorgen dat procesmanagers, ICT’ers of hardware specialisten snel en op de juiste plek kunnen ingrijpen.

De waarde van een professionele klantenservice
De medewerkers van ons serviceteam kennen de klantsystemen van haver tot gort én weten – geduldig en adequaat – oplossingen aan te dragen voor een probleem. Vaak gaat het over schijnbaar simpele zaken, waarvan medewerkers in paniek raken en waarvoor ‘de interne ICT’er’ geen tijd heeft of geduld kan opbrengen. En, laten we eerlijk zijn, meestal te kostbaar voor is. Interne medewerkers doorverwijzen naar een handleiding of FAQ-pagina – vaak een reflex van technisch geschoolden bij terugkerende vragen – is geen goed idee. De medewerkers op de klantenservice van Movida zijn getraind in het herkennen van stress en halen direct de angel uit het probleem. Dit vaste serviceteam staat voor vragen of storingen 24/7 klaar, om problemen per telefoon of digitaal op te lossen en noodzakelijke apparatuur per omgaande te leveren of te vervangen.

Helpen begint met luisteren
De servicemedewerkers van Movida zijn dus de eerste opvang voor kleine en grote vragen.
Helpen is ook luisteren, meeleven en kunnen omgaan met het aanhoren van gedetailleerde verhalen. Ook al is het de derde keer die dag dat er een mobiel in de WC is gevallen. Maar meestal zijn het gangbare vragen over de nieuwe leaseauto, een andere werkplek of vervangend toestel. Gaat het om een grootschalige migratie, dan zorgen de projectmanagers van Movida dat iedere medewerker op de hoogte is, zodat de organisatie zo min mogelijk hinder ondervindt.

Nu ook over de grens
Inmiddels zorgt ons klantvriendelijke platform dat alle medewerkers bij onze opdrachtgevers op maat worden bediend. Zij kunnen hun favoriete hardware kiezen, terwijl de financiële verrekening overzichtelijk wordt gerapporteerd aan de inkoopverantwoordelijken. En dat smaakt kennelijk naar meer. Gaat de klant op avontuur en steekt het Kanaal over om in het Verenigd Koninkrijk een nieuw bedrijfsonderdeel te starten? Movida verlaat het vasteland en bedient ook de Engelse medewerkers op locatie, op het vertrouwde niveau. Heeft de DGA een nieuwe hobby en wil zijn jacht in een afgelegen haven beveiligen? Wij ontwikkelden de maritieme domotica en beschikken over ‘floating drones’ en waterdichte telefoons.

Ed Moné is oprichter van Movida en actief op land, ter zee en in de lucht voor ondersteuning bij vraagstukken over telecom en telematica (o.a. voer- en vaartuigbeveiliging, ritregistratie, volgsystemen). Zijn familiebedrijf levert en installeert de software en devices. Van vaste en mobiele telefonie tot floating drones. In Nederland, Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland.